Submitted by admin2 on Thu, 26/07/2018 - 11:35

FUNGSI DAN PERANAN

SEKSYEN PERKHIDMATAN DAN PENTADBIRAN

  • Menguruskan hal-hal pentadbiran, perjawatan, latihan dan kebajikan pegawai/kakitangan jabatan/PBT
  • Menguruskan semua urusan perkhidmatan pegawai
  • Menguruskan urusan Prestasi dan Naik Pangkat
  • Mengemaskini rekod-rekod aset, inventori dan fail jabatan
  • Urusan surat-menyurat/mel
  • Pengurusan fail
  • Bertanggungjawab terhadap perkara-perkara mengenai keselamatan pejabat
  • Menguruskan majlis-majlis keraian di peringkat jabatan
  • Penyelenggaraan bangunan dan mesin

SEKSYEN KEWANGAN DAN PEROLEHAN

  • Menyelaras dan mengurus semua urusan pembelian barang-barang dan perkhidmatan jabatan
  • Menyelaras rekod-rekod pengurusan stor jabatan
  • Penyediaan Anggaran Belanjawan Mengurus Tahunan dan perkara-perkara lain yang bersangkutan dengannya
  • Mengurus bayaran gaji, elaun, KWSP, bil-bil dan lain-lain
  • Menguruskan hal-hal kewangan Am, panjar wang runcit, waran tiket, permohonan pinjaman kenderaan dan komputer
  • Menguruskan hal-ehwal berkaitan kewangan pentadbiran pejabat di PBT/Negeri