[ HUBUNGI KAMI ]

Aduan dan Pertanyaan

ADUAN DAN PERTANYAAN


**Untuk makluman, pihak Jabatan Kerajaan Tempatan (JKT) hanya boleh mengambil tindakan terhadap aduan yang berada di bawah  tanggungjawab JKT sahaja. JKT tidak mempunyai kuasa untuk menyelesaikan aduan-aduan seperti di bawah:-
**JKT hanya akan memproses aduan yang sahih sahaja iaitu aduan yang mempunyai:
  • Nama pengadu yang sahih (mengikut kad pengenalan baru)
  • No. I/C yang sahih (mengikut kad pengenalan baru)
  • No. telefon bimbit/pejabat yang sahih (untuk tujuan siasatan)
  • Alamat e-mel yang sahih (untuk tujuan pemakluman status atau siasatan lanjut)
Aduan yang tidak memenuhi kriteria-kriteria di atas akan dianggap sebagai SPAM dan tidak akan diproses.

 

Aduan/pertanyaan umum mengenai Jabatan Kerajaan Tempatan (JKT) atau PBT di kawasan anda boleh dikemukakan kepada kami melalui e-borang di bawah :

  • Sila kemukakan aduan anda melalui:
 
 
Maklum balas terhadap pertanyaan, aduan dan cadangan (tarikh aduan selesai) boleh dirujuk di sini.
Arkib aduan, iaitu penyelesaian kepada aduan yang mempunyai nilai untuk diarkibkan boleh dirujuk di sini.

 

  •  
  • Email this page
  • 6922
Tarikh Kemaskini 26-05-2017 Jumlah Pelawat : 546173
::Hakcipta©2014 Jabatan Kerajaan Tempatan (JKT KPKT)::
Aras 25-29, 
No.51, Persiaran Perdana Presint 4,
62100 Putrajaya Malaysia
Tel: 03-8000 8000     Faks: 03-8891 3090
E-mel: jkt[at]kpkt[dot]gov[dot]my (webmaster sahaja)
Untuk e-melkan aduan sila klik di sini.

Paparan terbaik: IE9 / Firefox / Google Chrome resolusi melebihi 1024x768px
Penafian: Jabatan Kerajaan Tempatan tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari portal ini.